Урок №23
Тема. Практична робота 7. Редагування та форматування текстового документа
Мета уроку:
- навчальна: продовжити формувати вміння редагувати та форматувати текстові документи, здійснювати нумерацію сторінок; удосконалювати вміння працювати з текстовим документом;
- розвивальна: сприяти розвитку логічного мислення учнів; формувати в учнів алгоритмічне мислення, уміння самостійно здобувати знання;
- виховна: виховувати творче ставлення до справи.
Тип уроку: засвоєння нових знань.
Обладнання та наочність: комп’ютери, підручники, навчальна презентація, проектор, інструкція до практичної роботи.
Хід уроку
І. Організаційний етап
ІІ. Перевірка домашнього завдання
ІІІ. Відтворення і коригування опорних знань
«Запитання — відповідь»
Учневі, якого викликали до дошки, товариші ставлять запитання до вивченого параграфу (не заглядаючи в підручник). Оцінюють точність і правильність відповідей і самих запитань.
- Що означає «форматування тексту»?
- Опишіть відомі вам способи вибору вигляду (гарнітури) шрифту.
- Які способи накреслення тексту підтримує Microsoft Word?
- Опишіть відомі вам способи встановлення кольору тексту.
- Як встановити міжлітерний інтервал?
- Які параметри абзацу дозволяє встановлювати Microsoft Word?
- Чи можна в середовищі Microsoft Word установити відступи абзацу?
- Наведіть перелік основних параметрів, які використовуються в Microsoft Word для форматування абзаців.
- Опишіть основні способи вирівнювання тексту абзацу, наведіть їх основні відмінності.
- Опишіть основні правила встановлення відступів абзаців та відступу першого рядка.
IV. Мотивація навчальної діяльності
Прийом «Відстрочена відгадка»
- Як правильно організувати роботу з тестовим документом, щоб зекономити час?
- Як зробити так, щоб ваш документ мав естетичний вигляд на екрані та на папері?
- Яким чином можна пронумерувати сторінки в документі?
Відповіді на ці та інші запитання ви дізнаєтесь під час вивчення нової теми.
ІV. Повідомлення теми, цілей, завдань уроку
V. Сприймання й усвідомлення учнями нового матеріалу
Пояснення вчителя з елементами демонстрування презентації
Робота з підручником: § 23
VI. Самостійне застосування знань у стандартних ситуаціях
Робота за комп’ютером
Повторення правил безпечної поведінки за комп’ютером.
Інструктаж учителя.
Підручник ст. 163-165
Практична робота за комп’ютерами.
Вправи для очей.
VII. Домашнє завдання
Підручник § 23
VIІI. Підсумки уроку
Оцінювання роботи учнів
ІX. Рефлексія
- Що нового сьогодні дізналися?
- Чого навчилися?
- Що сподобалось на уроці, а що ні?
- Чи виникали труднощі?
Практична робота 7.
Редагування та форматування текстового документа
Завдання 1. Подоляночка.
- Відкрий папку: С:\ Для учнів\6 клас\ Власне прізвище\
- Створи в ній вкладену папку Практична робота №7. Завантаж текстовий процесор.
- Уведи текст купальської пісні Подоляночка, застосовуючи буфер обміну для введення фрагментів тексту, які повторюються.
- Виконай форматування введеного тексту за зразком;
- установи для всього тексту вирівнювання по центру, розмір символів – 12 пт і шрифт TimesNewRoman;
- для абзацу, що містить заголовок пісні, встанови колір символів – синій, накреслення напівжирне й інтервал після абзацу – 12пт
- для абзацу, з якого починається другий куплет, установи інтервал перед абзацом – 12 пт;
- для всього тексту встанови міжрядковий інтервал полуторний
- Збережи результати роботи у файлі Подоляночка в папці:
- С:\ Для учнів\6 клас\ Власне прізвище\Практична робота №7\
Завдання 2. Приказки.
- Відкрий файл Приказки, що зберігається в папці: С:\ Для учнів\6 клас \Урок 23\
- Виправ помилки, вставляючи, де потрібно, символ «пропуск» та замінюючи маленьку літеру на велику на початку кожного речення
- Розмісти прислів'я та приказки так, щоб кожне з них було розміщене в окремому абзаці
- Збережи результати роботи у файлі з тим самим іменем у папці: С:\ Для учнів\6 клас\ Власне прізвище\Практична робота №7\
Завдання3. Прислів’я про дружбу.
- Відкрий файл Прислів'я, що зберігається в папці: С:\ Для учнів\6 клас \Урок 23\
- Постав у відповідність початок і кінець кожного прислів'я та, використовуючи буфер обміну, об'єднай їх
- Для першого прислів'я встанови вирівнювання по центру, для другого – за правою межею.
- Для решти залиш вирівнювання за лівою межею, але встанови такі значення відступів: для третього прислів'я – відступ зліва – 2см, для четвертого – відступ зліва – 6 см, відступ справа – 5 см, для п'ятого – відступ зліва – 3 см. Для всіх абзаців, окрім першого, що містить заголовок, установи інтервал перед абзацом– 12 пт
- Збережи результати роботи у файлі з тим самим іменем у папці: С:\ Для учнів\6 клас\ Власне прізвище\Практична робота №7\
- Закрий всі відкриті вікна.
Повідом вчителя про завершення роботи.
Презентація до уроку
|